Main menu
Közeledő eseményeink közül kettő, többi az eseménynaptárban:
HCC HÓ 2019 (2019. Dec. 28. - 2019. Dec. 28.)
125-ös mopedekkel Erdélyországba (2020. Jul. 13. - 2020. Jul. 19.)

Először hadd álljon itt egy kis összefoglaló videó - aztán Kendi tollából egy kis beszámoló és napi bontásban a videók...
A cikk legvégén pár általam készített fénykép (Samsung Galaxy S7).

Ukrán túra első nap

Életem egyik legszebb túrája volt idén Ukrajnába a Román határsávba keleti Kárpátokba vitt!

Köszönöm Yoshi-nak a túravezetést és Takinak a videót

Ukrán túra második nap

Erről mesélek kicsit, mert beszoptuk.
Nagyon.

Előző nap a hegy tetején egy ötcsillagos turistaházban aludtunk, így túrát a hegytetőről indítottuk, lefele...
Csak még a nyár elején nem takarították ki a lavinák által a télen bedőlt fákat...a videón az látszik, hogy vágjuk a karvastagságú később comb , derék-vastagságú fákat és haladunk 20 métert... de ami nincs a videón az a méteres facsoportok keresztben....
ahonnan visszafordult a csapat.
Először Taki ért fel aztán én...elment a fél nap ezzel, és ott voltunk a szállásunknál. . . Az eső zuhogott. Többiek szállingóztak felfelé de a csapat gerince csak elakadt valahol. TAKI visszament, én meg behúzódtam a szállásra hátha eláll az eső...

No ha már itt vagyunk megkértük a szállásadónkat fűtse fel a szaunát mert igen jól esne megszárítkozni.....
így is lett.....
fél csapat a szaunában lazított míg a másik fele az esőben küzdött a feljutással.... telefon térerő nuku.
Mint kiderült Ficsúrnak a transalp kuplungja leégett, Nrt67 akksija lemerült csak bikakábellel indult, a másikat vontatták a többiek....

No nem azok akik szaunáztak, hanem akik áztak....

És sejtettük....míg mi ültünk a szaunába vártuk az eső elálljon a többiek egymást cibálva vontatva , vissza gyalogolva küzdöttek 10 km ért.

Szóval volt egy kis cidri e-miatt..
De hát ilyen ez a rock and roll.....egyszer fent egyszer lent.

Ukrán túra harmadik nap

Ez kemény volt....második napi szálláshelyünk is kiválló volt, innen becsekkoltunk a védett határsávba, külön engedélyek útlevélellenőrzés után. Egész nap esett, kilátásból semmi nem volt, de szopásból annál több.... egyszer lementünk egy rossz nyomon ami zsákutcába vitt, visszafelé meg nagyob sziklás meredek olmlós sáros dagonya volt....itt néhányunknál elszakadt a cérna , én is behiztiztem...azt hittük a hegytetőn fog ránk sötétedni esőben.. dde azért elértük a szállást ....az ukrajnai vendégszeretet végül mosolyt csalt a megfáradt arcokra.

Ukrán túra negyedik nap

Defekt szereléssel kezdem a napot, de ami igazán ciki volt az hogy este összeszedtem a csizmákat, és rátettem a radiátorra száradni...Yoshi csizmájának levállt a talpa.....túl közel raktam.......uh...
A szállásunkon tartottak egy medvét fogságba.. jó drága hobby....
Aztán motoroztunk is....

Yoshinsk azóta küldtem egy csizmát, remélem az bevált neki.....

Ukrán túra ötödik nap

Volt egy ötödik nap is bár a csapat fele hazament a negyedik nap. A határtól 120 km re volt a szállás oda kellett eljutni. A szállás megint szuper volt...de ne szaladjunk előre...szóval megnéztük Európa mértani közepét....motoroztunk a Tisza mentén, ahol szétvált a csapat. A keménymagot Yoshi elvitte a tisza forrásáig, amit turistaparadicsomnak fognak kiépíteni, sípályákkal turistautakkal, tényleg kellemes vidék.
Szállásunkra korán érkeztünk, megnéztük a temetőt és a közeli ÁRPÁD védvonal bunkert...másnap irány a határ, Nagyszőlősön ebédeltünk és elköszöntünk Yoshitól, onnan a határ csak pár km. Hazafelé gondtalanul telt az idő meg sem áztunk de lógott az eső lába...

Ukrajna.....nagyon tetszett!
Az utak ebben a régióban a Román határ mellett tényleg katasztrófa volt , de mi szerencsére inkább a hegyekbe mentünk.

A táj varázslatos, egészen különleges hangulata van a keleti Kárpátoknak....sajnos sokat esett az eső, így kinézhetne egy száraz, napfényes túra is egyszer!
Érdekes módon az eső nem zavart , talán mert minden este szálláson aludtunk.
Itt lehetett szárítkozni , fürdeni sörözni kvaszozni. A rönkházépítészet egészen kiváló errefelé , a vendégszeretet is csodás. Általában Ukrán házigazdánk volt akit Yoshi ismert egyszóval nagyon kedvesek voltak velünk és finom kajákat kaptunk, bőséges reggelivel......a videón szereplő szívások ennek fényében már nem is annyira vészes , ugye?