Main menu
Nincsenek események

Mivel nagyon közeledik már a IV. Budapest-Szeged offroad mopedrally ideje (2011. június 11.), így nem halogathattuk tovább a lehetséges útvonal legurulását.

A meghírdetett túrára valami iszonyat, hogy milyen sokan jöttek el - már-már kezelhetetlennek tűnő létszám fogadott a varsányi castrol kútnál, amikor is kb. negyedórás késéssel begurultam a kicsit betegesen viselkedő kis dr-rel. Na, mindegy - gyors tankolás és már mentünk is. Olyan lendülettel vágódtam ki a kútról a főútra, hogy azzal a lendülettel már túl is gurultam az offroad szakasz első lejárójá - így esett, hogy röktön az elején egy kis szántás melletti csapattással kezdtünk. Szerencsére a nagy látszámból adódóan a csapat hátulja ebből semmit sem vett észre, hiszen ők még csak akkor kezdtek indulni... alt

 

Na, a lényeg: a tavalyi hatalmas belvizes terület szőrén-szálán eltűnt. Ahol tavaly tökig ért a sár és a víz, ott most kb. ugyan addig ért a homok... Küzdöttünk rendesen, de ahogy a mopedeseknél így most a nagy motorosoknál is gondot okozott a nagy létszám egybetartása... Persze most lehet okoskodni, hogy mert így meg úgy... de igazából engem nem is érdekel. Akik eljöttek motorozni jöttek (én is!) és igazából abból azért kaptunk rendesen... 10 órakkor indultunk és pontban 18-kor értünk a szegedi kempinghez... útközben nem sokat tököltünk... feljegyeztem a lehetséges ellenőrzésipontok gps koordinátáit... megbeszéltük a bugaci pusztában a természetvédőkkel, hogy oda semmi esélyünk sem lesz (és most is mi a frászt keresünk mi ott??) motorral bejutni... és kb. 1-2 órát töltöttünk a lemaradók bevárásával, felkutatásával... hát ennyi.

Igaz, hogy nem a teljes trackre - hanem a már megtakarítottra (tehát nincsennek benne a túlfutások, a megfordulások és az védett részt kerülő aszfalt, de még ígyis van benne kb. 5-10km aszfaltos rész...) lefuttattam egy analizálót:

sebesség tartomány     megtett táv
92-90 km/h                   0,3km
80-89 km/h                   7,583km
70-79 km/h                 22,897km
60-69 km/h                 48,593km
50-59 km/h                 53,491km
40-49 km/h                 30,85km
30-39 km/h                 16,703km
20-29 km/h                   6,725km
10-19 km/h                   3,905km
0-9 km/h                       1,509km

Köszönöm a résztvevőknek, hogy eljöttek és, hogy kulturáltan viselkedtek és az út nehézségei mellett még engemet is simán elviseltek...

Ja, és megígértük a Bugaci Nemzetipark őreinek, hogy minden motoros társunknak elmondjuk, hogy a nemzetiparkokba motorkerékpárral behajtani tilos... Elmondtam, figyeljetek rá!

Amúgy a bejárást végülis sikeresnek értékelem, mert már el is készült a végleges mopedrally nyomvonal. Minden védett területet elkerülve, teljesen legális útvonalon, de azért az izgalmakat is szemelőtt tarva - természetesen figyelembe véve, hogy 50 köbösökkel fogunk lenni... Összesen kb. 205 km-re számítsatok, nagyon minimális aszfalatal (a teljes túra alatt nem több mint 12 km), az elős (hivatalos) tankolási lehetőség Jakabszálláson lesz 110 km-nél, innen a célig még kb. 95km lesz hátra.

Na, de helyettem hadd beszéljenek a képek és a videó, bár az is igaz, hogy Bugac puszta után annyira belehúztunk, hogy az utolsó kb. 90 km-ren semmi képanyagot nem készítettünk...

Képek:

Polya által készített képek itt: www.blog.polya.hu (megéri megnézni, mert polya még mindig tud fényképezni és ezért a minőségért sok helyen pénzt kérnek...

És itt láthatod Taki amatőr képeit:

 

Videó: