Main menu
Nincsenek események

Mivel jövőhét végén nem megyek sehova, így arra gondoltam, hogy most szombaton és vasárnap is kimegyek gurulni egyet a közeli hegyekbe.

A szervezéssel nem is volt baj, hiszen a csapat egyik fele épp szombaton, a másik meg épp vasárnap ért volna rá - így én mehettem volna mindkét társasággal. Sőt - mentem is!

A szombati bandát rajtam kívül régi mesterem, az új KTM EXC510 büszke tulajdonosa alkotta (Zoli) és Karcsi, akivel a www.takacsek.hu oldalain futottam össze és nem régiben robogóval a mopedrally nyomvonalát gurultuk le együtt... Ő - régi krosszos lévén - már régóta tevezgeti, hogy újra vesz egy használható vasat és most végre beruházott egy 2004-es Husgwarna 250 2T-re. Na és persze Boci is jött a szokásos Dr250-nel.

 

A kifelé úton jót beszélgettünk - megérkeztünk... és már neki is vágtunk a hegyoldalnak. Sajnos az első komolyabb meredélyen legurulva szembesültünk a ténnyel, hogy Karcsi és a Husqi nem szoktak még elégé össze. Motorozás helyett inkább az együtt hálás művészetében jeleskedtek... szóval küzdöttek, küzdöttek - de igen hamar látszott, hogy bizony itt hamar véget fognak érni (az amúgy hatalmas) energia tartalékok. Hiába - az elfektett motorok közül még a 2T-k beindítása is kiveszi a duracelt az emberből...

Karcsi dícséretére legyen mondva, hogy csak akkor pendítette meg az "Én inkább visszamennék a kocsihoz..." című slágert, amikor már a fáradságtól járni is alig tudott... Fájó szívvel, de hagytuk leszakadni - így mindenkinek jobb lesz. Hiszen ő is tud (s mint ahogy ez később kiderült tudott is!) egy jót motorozni a saját stílusában a környéken és mi is mehetünk tovább.

Sajnos épp az előző szakaszok darabosságának köszöhetően pár kilométerrel és kb. 10-20 perc múlva jött elő a következő probléma. Zoli bejáratáson már túl lévő EXC-je gyanúsan fel-fel melegedett egy-egy nagyobb emelkedő megmászása után. Valahogy nem akart elindulni a hűtő ventillátora.

Alaposabban megnézve találtunk egy kicsapott biztosítéket, de azt áthidalva sem történt semmi... Sőt, amikor már külső áramforrásról sem sikerült mozgásra bírni a popellert, úgy döntöttünk, hogy bizony - az gyári hibás. Hogy javítsunk az így rásegítés nélkül maradt hűtőrendszer hatékonyságán Boci azt javasolta, hogy vegyük ki  a termosztát, minek következtében kicsit szabadabban tud majd áramolni a hűtő közeg - javítva a hűtést...

A termosztát ház valami ultra gatyi műanyag dobozka, aminek a tetejét 3 "facsavar" fogta - szét kapni könnyű volt, de az összerakásnál valahogy nem akartak a csavarok a helyükre tekeredni. Valószínűleg az időközben lehűlt anyaguknak köszönhetően. Így aztán - a jobb hozzáférhetőség érdekében - végül az egész termosztát házat kiszerelték. Ez azzal jart, hogy az ide befutó és tovafutó hűtőcsöveket is lecsavarozták. Meglepődve tapasztalták, hogy ezek közül egy-kettő roppantó bilinccsel van rögzítve, így nem oldható a kötés.

Az újabb szopás akkor következett be, amikor összerakás után kiderült, hogy az egyik csődarabot visszarakva a helyére az őt rögzítő bilincset meghúzva, annak a csavaro részen lévő kis kitüremkedése kivágta a csővet is, és bizony ott folyt a hűtőközeg rendesen.

Megpróbálták az egész rendszert kiiktatni a hűtűkörből, de akárhogy nézegették nem tudták rövidra zárni a meglévő eszközök segedelmével, így aztán a végén a szakadt rész levágásával próbáltuk orvosolni a helyzetet. Az amúgy is elég rövid és passzos csőből levágva ezt a max. fél cenitmétert már csak alig-alig tudtuk összerakni a rendszert.

És ekkor jött a fekete leves.

A bilincs pont ugyanúgy vágta el a megrövidített csővet, mint előtte... Vágni már nem lehetett. Tekertünk rá szigetelő szalagot és kicsit próbáltuk a vágáson túl nyomni a csinkra és úgy rögzíteni... Sikerült..

Csak kb. 10-20 másodpercenként egy-egy lecsöppenő víz jelezte, hogy nem 100%-os a javítás. Mindenesetre arra elegendőnek tűnt, hogy a motor megfőzése nélkül visszakísérjük a max. 5 km-re lévő kocsiig. Ezt tettük...

Közben mondanom sem kell, hogy Zolit ette a kefe, mert ő nagyon igényes a járműveire - nem véletlen vett most is szalonból motort... és tessék... El tudom képzelni, hogy mit kaptak a kereskedésben...

Na, így esett, hogy végül Bocival édes kettesben folytattuk a mai gurulást... Lényegében 2-től este 6-ig mentünk egy nagyon kellemes kört, amiben minden volt... Lejáró, feljáró... erdőzés, mezőzés... Bejártuk a teljes Zarándot, jól elfáradva értünk vissza a kocsihoz, ahol már vártak minket a srácok.

Motorozás közben többször jeleztem Bocinak, hogy valami halvány zörgést hallok a mindig megbízható DR-em felől. Csak haza érve jutott eszembe, hogy itthon a múlthét végi aszfaltos gurulás után elfelejtettem olajszintet ellenőrizni. Miközdben tudom, hogy a kis doki nagyobb fordulaton előszeretettel kostolgatja az olajat. A sötétben a futón hiába ellenőrizgettem - a kukucska ablakon semmit sem láttam. Felhívtem a vasárnapi bandát, hogy készüljönek arra, hogy reggel nekem még olajat is kell majd cserélnem...

Így esett, hogy vasárnap reggel több szem többet lát alapon bizony alig találtunk olajat a kis dokiba... így én inkább itthon maradtam átnézendő a károkat.

Kb. délre fejeztük be - egyenlőre úgy tűnik, hogy megúsztam a dolgot... De azért összeségében elmondhatom, hogy elég szar hétvégét zártunk.

Videó: