Main menu
Nincsenek események

by Mistral (XTZ660, pókmintás Tenere)


Hogy a végével kezdjem: Taki elvetemült...

A jelentkezésről lekéstem :-(. Szerencsére a gazda nyitva hagyott egy kiskaput, hogy későn ébredők személyes benyomás alapján, esetleg beférhetnek... Így én lettem a kakukktojás 11-ik a 10 helyen. Aztán indulás előtt az előkelő kilencedikkel biztos befutóvá avanzsáltam!

A túra Méhkerékről indult, Csókdokink ezt kiszagolva két tenerés kollégát vendégül látott előző este Mezőberényben. Folyt a Pervak, a ser, csöpögött a szalonnzsír, fogytak a poénok, közeledett a reggel - elmentünk aludni. Kösz, Csoki!!!

BagiZsolti fordított vissza Sarkadon, hogy ugyan mennénk-e vissza tankolni, nem lesz több... Visszamentünk - és belebotlottunk Lipi és Ronya kettősébe! A határon bevártuk Takiékat - és közben egy pópos GS650 is átkocogott a határon, a lovasból leszűrtük, hogy "hátha nomád-endurni jön Erdélyországba". És lőn. Együtt a banda, futás.
Nem bontom napokra, mert az első napból csak az esős sátorverésre emlékszem... Persze, ahogy elkészültünk, elállt - és nyugodtan tudtunk vacsorázni:-)
A szőrösnek a rosszabbik felére is rákerültünk - nemegyszer :-(
Csak néhány kiragadott lehetőség, ahol kijutott a "jóból", kinek-kinek vérmérséklete szerint:
- meredek feljárók, ahol a keréknyom 30-60 cm-es vízmosás volt, és oldalt 30 centin kellett lavírozni (kettesben, padlógázzal fölfelé az aprókavicson,
- ugyanilyen nyomos volt lefelé is...
- útépítésbe is belefutottunk, persze, csak olyan hegyi-módra: ráterített egy markoló jó puha földet olyan 10-15 centi vastagon a régi útra - és ebből álltak ki szintén 10-15 centis kövek,(a lendület (meg a behunyt szemmel gázhúzás) jó barátunk nekünk...),
- kib.szott meredélyeken föl, az egyiken sikerült is egy szexin az oldalán fekvő TransAlpot meghágnia a Tenerémnek... Úgy elámultam a csábos idomain, hogy egy pillanatra elbambultam és visszább vettem a gázt - ami megbosszulta mát, újra gáááááz, de akkor meg felállt az eleje, nem kicsit, nagyon :-(. A Tehén a TA-n landolt. A Hondát dícséri, hogy nagyobb lett szerencsére a füst mint a láng, mert csak egy gumibetét pattant ki a helyéről!  (bezzeg a Tenerén kiégett a fordulatszámmérőm világítása :-(
- kidőlt fákon átjárás - egy-egy nem nagy kunszt, de amikor csoportban vannak, főleg egy emelkedőn, nem volt mindenkinek őszinte a mosolya... Zsolté az volt - majd lesz video róla :-)
- kba.szott meredélyeken lefelé... Szerencsére nyomvályús csak egy-két esetben volt, a többi csak "szimplán" 40%-os... AZtán kanyarogni, oldalazva a kidőlt fákat kerülgetni, még az őrangyalom is behunyta néha a szemét :-(
- a Biharról lefelé a sziklás úton - nna az volt a pokol (de akkor még nem tudtuk, hogy nem az egyetlen bugyor...). Itt megegyengettem a kuplugkaromat, mert sikerült olyan helyen meglassulnom (és emiatt eldőlnöm, ahol a hátsó kerék pont egy 10 centis kő tetején maradt - a lábam meg már nem ért le támasztani :-(   Köszi Zsolt a pesztrálást!!)

Rengeteget tanultam. A 15/45 helyett 14/46-os áttétellel mentem, amire rengeteg helyen szükség is volt - de nem mindig sült el jól: a rövid egyes kétszer is megbosszulta magát és majdnem perec lett a vége - pont egy picivel kellett volna azokon a helyeken nagyobb lendület. Bátrabban kellett volna a kettest húzni - amit a harmadik napon kezdtem igazán jól használni, csak húztam, húztam neki, néha egykeréken, néha meg lehetett számolni az ütemeket is... De mindenhol felvitt!
Aztán lefelé... :-( Ami, talán még sz.rabb, mint fölfelé. A pergős felület, vályúk, rengeted fadarab hosszában, keresztben... Fék a lelke mindennek, és a csúszáshatár megfelelő érzése/kezelése: a csúszó kerék kitör, nem irányítható, a guruló stabilizál de nem lassít eléggé - elég vékonyka volt a jég, repedezett is - de mindig pont sikerült úgy rugaszkodni róla, hogy utánunk szakadt csak be :-)   Leért mindenki mindenhol!

Én annyira el voltam foglalva magammal (meg a barna karcos gatyámmal, hogy nem is nagyon tudtam segíteni senkinek - mire egyáltalán körbe tudtam nézni a levegővételektől (meg a szemembe csurgó verítéktől) addigra így vagy úgy, de együtt volt a csapat...)

A szállásokkal is szoptunk - négy patakot is találtunk - mind kiszáradva :-(   A Tóti-tó meg elzárva, pedig a második nap estéjére már kívánkoztam vmi hidegbe). Aztán a befejezés méltó korona lett a túrán, rövid, ámde ütős... Tudtam, hogy TakátsÚr tartogat még valamit így holmi derékfájással ki akartam  magam menteni - de kiröhögtek :-). Aztán akkor jött elő újra, amikor Világos után aszfaltoztunk hazafelé és a körforgalmakban ide-oda kellet pakolgatni magam, ott nyilallgatott. Bezzeg a hegyen nem...

Kösz Taki, újra (és újra...) bebizonyítod nekünk, hogy mind a vasak, mind a mi határaink is sokkal-sokkal odébb vannak, mint ahova mi képzeljük. Ehhez tudás, másrészt veszettség (ill. megveszekedettség...) kell, hogy felküldj minket a halál f.szára fölfelé, majd lelökj róla lefelé...
Szóval, Taki elvetemült ;˘-)

 

Bagi Zsolt élménybeszámolója

Hol is kezdjem....

Mint legifjoncabb elsőbálozó,részvételt nyertem a hírhedt Bálnatúrára.
Tűkön ülve már a hét elején(hétfőn),úgy döntöttem elindulok,hogy biztosan odaérjek péntekre.Hosszú és göröngyös út vezetett odáig.Előtte még útbaejtve egy kis szerb/román on/offroadot.
Szerdai napra lebeszélve megérkeztem Csók Laci és családja otthonába.Pazar vendéglátásnak voltam részese.Szerdán egy Biges kolléga (Gyemasz) is meglátogatott minket.Ment a grill,folyt az alkohol.Csütörtök bejelentkezett Mistrál.-Jönnék Este meg is érkezett.Sütögetés,beszélgetés....késő estig.
Péntek.
Eljött a várva várt nap.Reggel ébredés,reggeli.Búcsúzás,indulás.Megindulva Mezőberényből már éreztem hogy nem fogunk fázni.Igazi nyári napokat fogtunk ki.Erre még visszatérek.:-)
Elől Mistrál,diktálja a tempot és dönti a kanyarokat a bütykös C02-jével.A határ előtt elhaladva az utolsó kút mellett eszembe jutott hogy itt meg kellett volna hogy álljunk.Mikor aztán pirosat kaptunk,v épp lassabban gurultunk.Átszólok Mistrálnak hogy héé!Nem tankolunk?Gyors fordulás és vissza.A kúton belefutottunk két ismerős arcba.(Ronya,Lipi)Kis beszélgetés,gumiengedés...majd go.
A határon átérve a parkolóban kis várakozással,de összejött a csapat.Volt itt minden kérem.Yamaha,Honda,Bmw,Ktm.A Suzukisok otthonról szorítottak értünk.;-)
Elindultunk hát!Pár kilométer múlva letértünk az aszfaltról.Kezdődött a móka.Szárazság volt,iszonyat por.Ez végig is kisért minket a túrán.
Jártunk hegyen,voltunk völgyben.Ereszkedtünk kiszáradt patakban.Másztunk sziklát,mert azt kőnek nem mondanám. :-) Bolyongtunk erdőben.Ugratunk ágakon....ami nekem nagyon tetszett.Taki elmagyarázta hogy hogy is kell átugrani sok fát vagy bármi hasonlót.Már csak kivitelezni kellett. Kisebb-nagyobb sikerrel.
Első nap kaptunk kb fél óra esőt.Sátorállításnál,majd elállt.Raktunk tüzet,sütögettünk.Beszéltük hogy a kaja ne a sátorba legyen.Hát jó.Eldugtuk egy farakáshoz,letakarva fával.Teli hold volt aznap,szinte világos.Nehezen ment az alvás.A sátram alján volt egy kis domb/bucka.:-) Nem volt csendes az éjszaka.Mintha valami v valaki járkálna odakint.Zörgött.Megfordult a fejembe h medve.De mondom ááá,csak nem.Hideg is volt.
Majd eljött a reggel.Kimásztam.Ketten voltunk fent Gs-s Zsoltival,kb 6-fél 7 lehetett.A többiek még aludtak/horkoltak.Tüzetraktunk csendben,melegetünk.Majd mikor mentem az eldugott kajámért,akkor látom h minden cafatokban.Kiraboltak minket.Vagyis Zsolti szerint éjjel betámadták a táborunkat a hegyi kutyák.Vittek minden.Szalonna,sonka,kenyér....(hagyma maradt,nem is értem)Gond nem volt,akadt még konzerv.:-)
Reggeliztünk,sátorbontás és menet.
Erős nap/napok vártak ránk.Ekkor még nem tudtuk.:-)
Kő kemény enduró,bálnákkal.
Voltunk a Biharon,Zaránd...sok sok vadregényes helyen.
A második nap már igencsak meleg és izzasztó volt.Beszéltük hogy jó lenne egy fürdés/patak....nap végén be is indult a keresés,de mindhiába.A száraz idő miatt minden ki volt száradva.Hiába vágtunk át a hegyen toronyiránt a másik oldali patakhoz.Az is porzott.Találtunk egy tavat,de le volt zárva/táblázva.Mivel jólnevelt endúrósok vagyunk,nem mentünk be.Beletörődtünk abba,hogy ma se fürdünk.Csendben,fáradtan és koszosan felállítottuk a sátrat.Tábortűz/kaja kis feltöltődés majd egy jó beszélgetés.
Harmadik nap "kipihenten" nekivágtunk a megmaradt szakasznak.
Hogy miért megmaradt?:-) Mert előző nap kemények voltunk és lenyomtuk a harmadik nap felét.:-D
Ez a nap is tartogatott extrém feladatokat az erdőben.
Végül a túra végét a Világosi várnál koronáztuk meg és tettük le a fegyvert.

Örülök, és Köszönöm hogy részt vehettem.Megintcsak fantasztikus emberekkel ismerkedtem/beszélgettem.
Azt kell mondjam hogy nagyon sokat tanultam.Motorozásban,mint kitartásban.
Köszi Taki az ugró tanácsot.Elmélet már megvan.;-)

Felejthetetlen élményekkel lettem gazdagabb.Szuper volt!Köszi

És mindez nem jöhetett volna létre,ha nincs Tenerém.Na jó,meg Taki! ;-)

 

Sebők élménybeszámolója

Hol is kezdjem…

   Hatalmas várakozással tekintettem az előttünk álló 3 napra. A tavalyi túra nagyon magasra tette a mércét a teljesíthetőség, a 4 nap alatt bejárható távolságot, a látványosságot és az élményfaktort tekintve.

   Egy hosszabb „autópályás” suhanás után letértünk a szilárd burkolatról. Megjöttünk. Erdő, földút, kellemes dombok, hegyek… végre hegyek. Más azt is mondhatná, hogy szir-szar járhatatlan utak, de nem, ez maga a paradicsom. A Biharon átvágni csodálatos látvány, hogy a testi örömökről ne is beszéljünk. J Változatos természeti formák között kanyarodva, emelkedve és süllyedve közelítettük a magasabb régiókat. Az időjárás is gondjaiba fogadta a csapatot, kellemes hűvös idő enyhítette a forróságot, amit a nyeregben végzett munka okozott. Első magasabb állomásunk az Istenek havasa tejföllel volt leöntve, így itt a csodálatos látványt csak hozzáképzeltük a valósághoz. Folytattuk az utat a Pádis felé, ahol szippantottunk egy kis magashegyi levegőt.

   Az esti csapatépítéshez szalonnát, kenyeret és némi sört vettünk, majd némi keresgélés után letáboroztunk. Igazán jó hangulatú beszélgetés után ringatás nélkül, könnyen ment az alvás.

   Azt mondják, hogy ételt ne tartsunk sátorban, mert nem jó kutató medvére ébredni. Medve nem járt a táborban aznap este sem, de a jó tanácsot ki kell egészíteni a kóbor kutyákkal, mert azok viszont megkerestek és megettek mindent reggelre, amit találtak.

   Reggel a Nagy Bihar meghódítása volt a cél. Nagy motorral még nem mentünk le a keleti oldalon. Eddig még nem. Nosza, ezen ne múljon. Laza 1,5 óra alatt sikerült 1000m-t ereszkednünk. Hová rohanjunk… Súlyos veszteségek nélkül leértünk. Ennél rosszabb nem lehet. J Nem lett igazam.

…A Zarándi hg. felé fordultunk. Egész eddigi utunk során mentesek voltunk műszaki hibáktól, defekttől… remekül haladtunk. Hiányzott is a kényszermegálló, remek alkalmak a pihenésre, szocializációra. Ez nem szerepelt a túratervben, mert úgyis megállunk egy kicsit szerelni, ragasztani.

…Taki felmérte, hogy időmilliomosok vagyunk, így beiktatott némi speciál szakaszt a Zarándi vonulásba. Volt egy kis patakmeder, majd egy kis sáros patakmeder, utána sáros-emelkedős patakmeder és levezetésképpen egy emelkedős-fatörzses meredek kaptató. A terv jó volt, a kivitelezés egyedi, de teljesítettük. Meglátjuk a mozgóképes riportot, mi jön át rajta. (Hajrá Joci!)

…Célba vettük a keleti horizontot, táborhelyet keresni. Nem volt egyszerű feladat, a kívánság patak és fürdőzés volt. Az igyekezet ellenére a patak csak nem akart összejönni, meder volt, víz nem. A keresgéléssel már a következő napi etapot jelentősen megkurtítottuk. Nem hagytam meg a maradék 85km-es távot a 3. napra, elköszöntem, célba vetem a határt. A többieknek biztos nem 85km volt a másnap, ahogy Takit ismerem. J

 

Ez történt Joci szerint:

 

Sebők Robi képei:


 

______________________________________________________________________________________________

 

 

Hozzászólások   

0 #5 Kiss Dénes 2015-08-07 20:02
Taki viszont nincs nyaralni...
Idézet
0 #4 taki 2015-08-06 13:23
Joci nyaralni van - tuti, hogy nem a videót vágja... ;-)
Idézet
0 #3 Kendi 2015-08-04 20:33
Jó olvasni az élménybeszámolókat, köszi a képeket.

Várom a többiekét is ám!

Sajnálom nagyon, hogy nem tudtam veletek menni, sajnos a Pegaso lerobbant , ma érkezett mag az alkatrész ( tolattyúmembrán szakadt volt) , de nem az okozta a problémát. ( alapjáraton köhint egyet és leáll, de leáll gázelvételkor is)
Kell egy jó szerelő aki nem azt mondja, hogy hívjam vissza két hét múlva és akkor tud időpontot adni..... két hét múlva...
Ha tudtok egyet szóljatok..
Idézet
0 #2 Lipka Attila 2015-08-04 18:01
Mistral, ne sürgesd, mert elkapkodjál! :-)
Idézet
0 #1 Kiss Dénes 2015-08-04 09:34
Taki, Joci!
Videjó??
Idézet

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés