Main menu
Nincsenek események

Téli álmodozás

Mivel Szegedet kb. 50 cm-es hó veszi körül, így csak álmodozni tudunk a triálozásról... De ha már álmodozunk, akkor merjünk nagyot álmondni!!

Te is álmodj nagyot - hóolvadás után március közepén fogjuk megtartani a Nagy Szegedi Triál Évadnyitót, ahová minden érdeklődőt szeretettel várunk! A két napos rendezvény második napjára egy kis erdélyi triáltúrával kedveskedünk az érdeklődőknek...

Na, de addig is álmodozzunk... álmodozzunk...

Triáledzés 2012.01.25

2012-01-25 Hosszú idő után most először mentem ki a pályára motorral, ezért már nagyon vártam. Sajnos az időjárás nem volt túl kegyes, az előző napi esőzések miatt az agyagos talaj elég csúszós volt. A kerék folyton telerakódott sárral, emiatt még a betonos pálya se volt biztonságosan motorozható. Szerencsére találtunk egy olyan helyet ami nem agyagos volt hanem feketeföld, ez kevésbé csúszott, így mégse feleslegesen mentünk ki. A hangulatunk a hőmérséklettel fordított arányban alakult, remélem ezt valamelyest a videó is visszaadja.

Téli triáltúra Erdélyországban - avagy hogyan veszítette el Péter a szüzességét

Már egy jó ideje nem sikerült úgy összehangolnunk a szabadidőket, hogy abba beleférjen egy közös gurulás. A mostani hétvégére azt terveztem, hogy ha ismét senki nem fog ráérni, akkor akár egyedül is neki vágok a határnak. Mondanom sem kell, hogy egyedül Boci mondta azt, hogy természtesen jön - ha nem esik és nem lesz túl hideg és ha nem ... és nem... és és és... Így azért biztosra menve, szombaton a kis dr250-nel csapattam egy 100 km-t itt az Alföldön. Aminek a következményeként meg is állapítottam, hogy az alföldi élvezetes motorozáshoz bizony ennek a 28 LE-s motornak el kéne még egy kis segítség.

Na, de ennek most inkább a triálozásról kellene szólni... Jó magam és Boci is végig csörgette az összes triálra fogható emberkét, de természtesen mindenkinek épp sűrgős és halaszthatatlan elfoglaltsága akadt erre a hétvégére (is). Végül Péter - aki már többször érdeklődött a www.takacsek.hu-n szerveződő megmozdulások iránt - Hódmezővásárhelyről jelezte, hogy ő szívesen eljönne. Lelkesedése a csúcson, ellenben semmilyen tirál tapasztalata és ami a legfontosabb: semmilyen triál motorja nincs. Opsz... Szerencsére az Szegeden eladásra meghírdetett triál motorok közül az egyik eladóval meg lehetett beszélni, hogy erre az egy napra Péter bérbeveszi a motorját és ha nagyon megjön a kedve ettől az atrakciótól, akkor a végén még akár vevőként is igényt tarthat rá (ha majd a megfelelő anyagi fedezett is rendelkezésére áll...) Ez egy nagyon jó lehetőség volt, hiszen én magam is számtalan olyan motort vettem már, amelyet ha rendesen lett volna lehetőségem kipróbálni, tuti, hogy nem engedem a garázsom közelébe sem.

Triáledzés 2012.01.04

2012-01-04 Az év első edzése a pályán, igencsak korlátozott számú résztvevővel. Az előző napi erdélyi triáltúrát csak Botondnak sikerült úgy kipihennie hogy a mai edzést is bevállalja. Fanatikus! Barnabás motor helyett a triálbringájával jött ki... amint a videón is látszik, határozottan fejlődik!

Kedvesemnek hála megint két kamerával készíthettünk felvételeket. Ez lehetőséget adott a videó merészebb vágásához. Meg zenei aláfestést is kapott ...továbbá külföldi motorosvideókból ihletet merítve gondoltam kipróbálom milyen felvételek készíthetőek nagylátószögű objektívvel...hááát, nézzétek meg a videót, az építő jellegű kritikát szívesen fogadom :-)

Az év elős triáltúrája

Az időjárás előrejelzést elnézegetve úgy láttuk, hogy az Arad környékére beígért 2-7°C-os hőmérséklet tartományt nehéz lesz így januárban überelni - így hát mindenki kiharcolt egy nap szabadságot magának erre a napra. Mivel recesszió van, nem is volt kérdés, hogy Sancinak az ezer éves 1500-ös Ladájával menjünk, amely gázüzemelésre átállítva nagyon gazdaságosan tudta - ha nem is falni, de legalább lelkesen fogyasztani a kilométereket.

Kiérve konstatáltuk, hogy az időjósok nem tévedtek. Szép, napsütéses, száraz idő fogadott minket - persze a napsütés miatt a hegyoldal néhol meg-megolvadó jegesedéstől kellemetlenül tudott csúszni. De hát voltunk már ennél rosszabb körülmények között is. A szokásos nyomvonaltól eltérően, azonnal a sűrűbb, bokrosabb részek felé vettük az irányt. Elég hamar rájöttünk, hogy a bokor, ha tüskés, akkor bizony szúr. Így sok alternatíva nem lévén, lelkesen vetettük bele magunkat a bozótos közepén kúszó patak medrébe. Szerencsére túl sok víz nem volt benne és a meredek falának köszönhetően a bokroktól is védve voltunk. De azért meder lévén, nem tagadhatta meg teljesen önmagát: néhol bizony kemény dagonyázás, sártaposást igényelt. Először a Beta láncvezetője csapódott úgy egy szilához, hogy leesett a lánc a helyéről... Ezt orvosolva, nem sokkal később az én Montesám járt ugyan így... Alig tudtuk a kislánckeréknél felgyűrődő láncot kicibálni és visszarakni a helyére. Na, de nem olyan fából faragtak minket - haladtunk tovább... Egy idő után már is unalmassá vált az állandó csúszkálás,  el kezdtünk kitörési pontokat keresni. Eme szándékunkat nagyban elősegítette az is, hogy a patak egy összeszűkült részén csak egy olyan vájaton lehetett tovább menni, amelyben néhol több mint 70 cm mély, zavaros víz állt. Hosszas tanakodás után - amelyen a visszafordulás, mint reális lehetőség is felvetődött - végül úgy dönttöttünk, hogy építünk egy hidat a környéken található kövekből, fákból. Nem volt egyszerű... De ha hiszed, ha nem - sikerült.

Beta Minitrial teszt

2011-12-28 Szerda. A mai nap, habár az időjárás és a terepviszonyok engedtek volna egy kellemes motorozást, Barnabást kivéve senki nem élt a lehetőséggel.