×

Hiba

[sigplus] Kritikus hiba: A galéria forrásául szolgáló mopedrally/2011-11-20 mappát nem egy alapmappához viszonyított relatív útvonallal adta meg.

×

Figyelmeztetés

JFile: :olvasás: Nem nyitható meg a fájl: /home/takacsek/public_html/components/com_jcomments/js/jcomments-v2.3.js?v=12
JFile: :olvasás: Nem nyitható meg a fájl: /home/takacsek/public_html/components/com_jcomments/libraries/joomlatune/ajax.js?v=4
Main menu
Nincsenek események

[sigplus] Kritikus hiba: A galéria forrásául szolgáló mopedrally/2011-11-20 mappát nem egy alapmappához viszonyított relatív útvonallal adta meg.

Mistrál szerint:
A TeneRETrip-ről hazaérve voltam ilyen feldobódott lelkiállapotban :-) Az sem zavar (már...), hogy nov 20-án azért már fagyban jöttünk haza - és ennek folyományaként már tudom, hogy mire való a markolatfűtés... A sisakom se igazán enduróra való - a szemem is be fog gyulladni hamarosan, jó piros és össze van ragadva :-( Na de hogyan is jutottunk idáig!?
A jóemberek mindig vonzzák egymást. Főleg, ha motorozni akarnak... Akartunk, összejöttünk!
Ez kigondolta, az megtervezte, emez meghirdette, mi meg elmentünk reggel a találkozópontra. Természetesen csak én késtem - tegnap nem tudtam elmenni tankolni.
Mentünk mendegéltünk, aztán a Sziki után pár km múlva balra el - indul a verkli! Kis homok, nagy homok, kis motor(ok), nagy motor. Már megint nekem kellett zárni :-( De hát lassan megszokom, úgyis a legjobbnak kell hátul lenni... Taki, mint írástudó (és tájismerő) nyilván elől ment, Szattis mögötte. Nem szokta még a Piaggio-val ezt a ramaty homokot - így legalább rá tudtam fogni, hogy áááá, dehogy én vagyok béna és azért maradtam le ennyire... Szóval kapóra jött nekem pont :-) Kis (egyórás...) bemelegedés után egyre jobban homokoztunk. Takit piszkáltam, hogy rossz irányba rohamozunk - de ő biztatott, hogy a természetvédelmi területeket csak így kerülhetjük el. Egy kereszteződés után hátrafordulunk - ott a szép kerek TVT tábla, épp alóla rongyoltunk ki... Isten látja lelkünk, a túloldalon nem volt semmi jelzés. És az útról se tértünk le egy centit se. Attit bevártuk és tűztünk tovább. (útközben kicsit meg kellett előznöm a homokban... Bocs Atti, a döggel gyorsabban kellett mennem, hogy ne merüljön el! :-)


Jöttünk-mentünk, Orgoványnál feltunkoltuk a "kicsiket" - és még útitársakat is kaptunk! Beállított két veterán moci: egy 250-es Jawa és egy DR-400-as - 81-ből!! Jöttek velünk. Tekerünk a Csalános felé - hmmm,  kellemes emlékek - az a két cici, amit a pincérnő viselt! :-)  És a gulyás se volt rossz! De Taki nem enged lazítani, motorozni jöttünk, nem cickózni! (mondja ezt Ő, akinek a sliccén nem volt zipp-zár :-)))

Meg kellett állnom, mert trehányul öltöztem fel - integettem, hogy menjenek, majd megyek utánuk. Eltűnnek - öltözködök és tűzök utánuk. Tolom neki rendesen - kicsit belejöttem már eddigre :-) Egyszercsak egy gyanús friss nyom balra el. Mire felfogom, már 10-20 m-rel túlfutok, megállok. Pislogok messzire - és lőn, porfelhő az erdő szélén! Tűz utánuk! Néha ismerős a táj - erre mopedrallyztunk tavaly. Gázt, még! Újra bizalomgerjesztő por előttem - remélem ők... Egyszer elég volt eltévedni a bénaságom miatt, most figyeltem a nyomokat - nem kanyarodtak el sehova, utolértem őket. Sajnos, később sikerült elvesztenem is - bár, egy triviális véletlenen múlt a dolog: az egyik ritka aszfaltos félkm után feltűnt, hogy nem kanyarodtak le utánam - de nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget, gondoltam, hogy az aszfalton mentek tovább. Itt volt a bibi :-( Csakhogy én meg nem tudtam, hogy meddig akarnak velünk jönni. A Jawa megdöglött, emiatt maradtak le, Kunbarcsra szerveztük a találkát. Sajnos ide sem érkeztek meg, újabb üzenet, hogy másodszor is gebasz, ne várjuk őket. Taki hazaszólt, hogy jövünk, nekiindulunk. Azok homokos hullámok!!! Megtréfált mindenkit, Atti feneke is ugrott előttem egy hatalmasak oldalra - be is tojtam, hogy ha eldűl, akkor itt megyek át a nyakán :-( Engem is megdobott egyszer, és ahogy összeszedem a mocit egy belógó akác-ág miatt kellett elhajolnom, puha homok... Az elhajlás miatt elindult a motor jobbra, ki a nyomból, be a középső, még puhább szmötyibe :-( Nem kicst besz.tam, de valahogy egyben maradtunk és nemsokára befutottunk Takibá szülőházába.

Nem először voltam náluk, hitem szerint megismertek... Lecihelődtünk, kínálgatás, palacsintasütés - hát ki nem állhattuk azt a sok palincsát' a tányéron, szolídan, de pusztítottuk. Kicsit átmelegedtünk, paroláztunk, aztán elkezdtünk szedelőzködni, mert messze még az arra!
Csak az a szép, jó puha homok, csak az ne vóna... Visszafelé pár száz méter még akart marasztalni minket, szerencsére kevés sikerrel. Taki mester a szokásos " kész vagytok? Én már indulok" szójátékkal felpattant a motorjára és eltűnt - mi meg még csak a dzsekikbe bújtunk bele. Persze nem volt ez önzetlen felderítés: a kamerával lesbenállt a "nagy homokdomb" mögött, hátha történik majd valami érdekes. Mint a videón látható, nem történt :-)
Kmét fölé kocogtunk be az 50-es útra, aztán a szélmalmos Agip (mellesleg baromi drága!) kútnál tankoltunk. Így viszont gazdagabb lettem 25 ponttal, ami 40 Ft-ot is érhet most nekem! (igaz, ez a 40 kb 500-ba volt... Láttyátuk feleim, szümtükhel, így mulat egy magyar úr a huszonegyedik században.)
Itt végre elhagytuk megint az aszfaltot és a kerékpártúra nyomvonalát próbáltuk több-kevesebb sikerrel "becélozni". Nem számított, hogy hol megyünk, mert ami út délnek vitt, az mind jó volt nekünk. Attis itt valahol igen ráérzett a tél előszelére, mert erősen cserélgette a kesztyűit, próbálgatván, melyikben van belül 14 fok és melyikben csak 9 :-( Egy szántás szélét is kipróbáltuk, az utat igen régen használhatta bárki is...
Homok semmi, kemény földúton nyomtuk a kilométereket. Egyszercsak egy gulya (vagy nyáj? Már nem emlékszem pontosan) tekert keresztben az úton - szépen csorogva megálltunk és megvártuk őket. Jól tettük, mert a villanypásztor keresztben ment az úton, nem hosszában :-(( 50-es tempónál nem biztos, hogy észrevettük volna a szürkületben a keresztben kifeszített drótokat!! A gulyás(pásztor) szépen leengedte és mögöttünk vissza-akasztotta, hogy a később ideérkezőknek se legyen eseménytelen az útjuk.
Mentünk mendegéltünk, nagyjából nem történt semmi említésreméltó, hacsak az nem, hogy lassan ránkesteledett. Egyre több rész lett ismerős a bringatúráról! Egy csatorna felett megálltunk kicsit pihegni - jééé, be van fagyva :-(( Atti már erősen masszírozta a derekát, hiába, csak jobb ekkora túrára a tenere-itt már kb 240 km-nél járhatunk. Taki panaszkodott a meg-meg-szoruló kormánycsapágyára - kénytelen volt olyan nyomvonalon menni, ahol nem kellett nagyon tekergetni a kormányt... És hogy a tenere is kapjon egy kis dorgálást: nekem meg a hátsó villanyom tűnt el :-( Vagy az égő, vagy a foglalat nem érintkezik, mostanában már többször előfordult. Nem törpöptem sokat, öreg motoros menet közben cserél főtengely szimmeringet, én is előkaptam a szerszámosból a biciglis villogót, Atti felapplikálta a hátamra és már döngettünk is tovább - a töksötétben. Kis motor kis lámpa, nagy motor, nagy lámpa :-) beálltam Atti mellé és így közösen egészen használhatóan láttunk mindketten. (Taki elől úgyis emlékezetből ment, neki nem számított, hogy lát vagy sem :-) (sztem ultrahanggal tájékozódik, mint a denevér...)
A távolban feltűnt egy fehér vitorla - helyett Pusztaszer közvilágítása, innen aszfalton jöttünk haza. Beálltam a sor elejére vágni a szelet, 5km/h-t nyertünk így :-)
A Csongrádi sgt-on elköszöntünk egymástól, ki-ki szanaszét hazafelé. Egy nehéz nap éjszakája következett :-) Jót motoroztunk, kellemesen elfáradtunk!

pek:

{gallery}mopedrally/2011-11-20{/gallery}

Videó: