Main menu
Nincsenek események

Idén nagyon nem akart időm lenni a nyomvonal bejárására... de végül tegnap reggel csak elindultam. Tisztán takarékosságból és persze a kaland kedvéért Simsonnal vágtam neki.

Ladánybenén találkoztam 3 ős rallystával, akik most inkább DRZ-re ülve kísértek el a nyomvonal keresésre. Ez elég kalandosra sikeredett mert iszonyat mennyiségű lezárt útra akadtunk, sok lett a visszafordulás, újrakezdés... ennek végül Dabas határában egy hátsó defekt vetett véget. Elváltunk.

Bugyitól már aszfalton igyekeztem a starhoz, amikor is mellém társult egy Pegaso, aki - mint kiderült - szintén a bejárásra akart eljönni, de mivel még aznap vissza is kell érnie, így ő is inkább a nagy endurót választott a Simson helyett...

A kúttól édes kettesben vágtunk neki a távnak. Jó tempót diktáltam, gondoltam, ha nyámnyila a kölök, akkor még itt az elején váljunk el - ne az út végégig szopjunk. Jött... a full sima gumija ellenére is szépen tartott a tempót, sőt az egyenesebb részeken én tartottam fel őt... OK - akkor nem lesz gáz.

Szépen jegyzeteltük az utat. Az érdekesebb helyet felfestettük... és próbáltunk minél jobban haladni. Amikor is egyszercsak egy csatorna állta az utunkat. Szép kristálytiszta vízzel... Nem sokat hezitáltam. A román mopedtúrán úgyis lesz egy-két patakátkelés - ha nem bírja a motorom a vizet, akkor inkább itthon derüljön ki, mint külföldön. Uccu neki belevágtam.

 

Az első egy-két méterig nem is volt baj, de aztán rohamosan kezdett mélyülni. Kb. a légszűrőház felső harmadáig ért a víz, amikor leállt a gépezet. Leszálltam - belcuppantam a vízbe és szépen kitoltam. Kellemes volt a víz hőmérséklete, és mint már mondtam tiszta is vala... Kiérve meglepődve tapasztaltam, hogy a nadrágom csak térd alattig lett vizes. Akkor most mély volt a víz vagy sem??

Na, mindegy.

A pegasos srác simán átjött, bár az első kereke neki is volt egy pont, ahol víz alá került.

Megszereltük a simsont és goooo...

Szépen haladtunk, amikor egyszer csak elém durrog a nagy motor... valami baj van!! Megállunk - kifogyott a benzin.

Ott hagytam elmentem a közeli kúthoz és hoztam neki 5 litert...

Gooo...

Gyorsasági szakaszok jöttek. Full gáz.

Orgovány után megint elém vág a nagy gép. Valahol elhagyta a GPS-ét. Visszamegy megkeresni, de mivel ez nagyon sokáig tarthat, egyedül...

Magamra maradva diktáltam tovább a tempót. Soltvadkert... sötétedik... Teszem a jelzéseket, hajtok.

Kiskunhalas, már kell a lámpa is...  Valahol Zsana környékén vettem észre, hogy letértem a tervezett nyomról... a fenne... nem látok semmit.

Kimentem aszfaltra - majd holnap befejezem.

Alig hagytam egy Bordányt, amikor megállt a gépezet... rutinsoan nyúltam le a benzincsaphoz, tettem át tartalékra... újra jár. Szuper, akkor tartalékom is van. Így olvastam, hogy kb. 1 liter... az elég lesz... Mosoly.

Nem mentem 2 km-t se, amikor újra leállt. Na, fene... ez aztán  a tartalék.

Tolom a motort... szurok sötét, bicikliút, járda sehol... csak a csillagok és én... meg a szemből érkező autók. Semmit nem látok, inkább árok. ;)

Ha lenne valami bejárat vagy valami, akkor megállnék elővenném a láthatóságit mellényt és a zseblámpát.... de nincs semmi. Aztán mégis.

Felteszem sztenderre a motort. Loccsan a benzin....ohh.... akkor ebbe még van.

Gyorsan lefektetem, átbillentem a csapoldalára.

Rúgom - megy.

Rápattanok és gooooo.

 

Előttem Szeged... de Szeged nagy város. Messze még a benzinkút. Szerencsére az összes lámpa zöldre vállt előttem. Begurulok ez első kúthoz. Mondom gurulok, mert újra kifogyott.

Persze a kút zárva. Már este 10 után vagyunk.

Feltolom a járdaperemre, billentem (így mélyebbre lehet). Irány a következő kút.

Megvan.

De rászorult a tanksapka. Hiába tekerem, nem jön le... a fene!

10 perc küzdés után - megtankolva, irány haza.

Hát ennyi.

258 km... 8 liter benzin... nagy kaland.

Ki ne hagyd!