×

Hiba

[sigplus] Kritikus hiba: A galéria forrásául szolgáló gyik/egytank mappát nem egy alapmappához viszonyított relatív útvonallal adta meg.

×

Figyelmeztetés

JFile: :olvasás: Nem nyitható meg a fájl: /home/takacsek/public_html/components/com_jcomments/js/jcomments-v2.3.js?v=12
JFile: :olvasás: Nem nyitható meg a fájl: /home/takacsek/public_html/components/com_jcomments/libraries/joomlatune/ajax.js?v=4
Main menu
Nincsenek események

[sigplus] Kritikus hiba: A galéria forrásául szolgáló gyik/egytank mappát nem egy alapmappához viszonyított relatív útvonallal adta meg.

Ismét elővettem egy arra érdemesnek tűnő cikket az archivumból - 2008 derekáról. Előbb olvashatjátok a kiírást, a tervet és a végén megtalálod az eredményeket foldogozó adatokat is...

Fogyasszátok egészséggel:

 


Kiírás

 

 

Részletek:
Akkor véglegesíteném a túra kiírást...
Magyarország majdnem a két legtávolabbi települése közé szervezzük ezt a gurulást. Útközben szeretnénk felmérni a résztvevő motorok minimális fogyasztását, azzal a megkötéssel, hogy a sebesség nem mehet az élvezet kárára, de azért a lehető legkevesebb legyen.

Kivitelezési terv:
Indulás előtt tele tankolunk és kitöltünk egy adatlapot (ezt online is megteheted a www.orszagszelo.extra.hu oldalon!), amelyen felsoroljuk a motorunk főbb jellemzőit és egy-két személyünkre vonatkozó információt....
Az útközbeni tankolásokról feltétlen hozzátok el magatokkal a blokkokat (hivatalosan csak két helyen lesz lehetőséged tankolni ezekre figyelj oda! De persze ettől független tankolási lehetőségeket is beiktathatsz, de abban az esetben IS a számlát feltétlen őrizd meg!)!!!
A célban ujra tankolunk és ezekből az adatokból tudunk fogysztást számolni. Jó lenne ha menetközben vezetnéd az már említett online adatlap végén található ürlapot is (amit vagy te nyomtatsz ki és elhozod, vagy a rajtnál mi nyomjuk a kezedbe...), mert az alapján tudnánk rész eredményeket számolni.

A szállást mindenkinek önállóan kell megoldania, de a Tücsöktanya vendégház (http://www.tucsoktanya.hu/ ) tulajdonosával beszéltem, hogy 18 főig fogadna bennünket, plusz max. 4 db sátor helyet tud még biztosítani... a többieknek is segétséget nyújtana a településen való egyéb helyen történő megszállásában...
A szállást mindenki önállóan foglalja le (én is azt teszem!!) Kókai Károly Kétvölgy Fő u. 33. 0630/532-4008. A közös bográcsos vacsora miatt jó lenne ha kb. egy helyen aludnánk...

Másnap pedig kisebb csoportokban verődve tennék meg a hazafelé vezető útat. Mackó vállalta, hogy visszafelé az alábbi utat ledirigálja: "Kétvölgy-Egér út (a vége előtt pár kilométerrel rugalmasan lehet váltani az M0-ra) összesen 338 kilométer.
Egyetlen kulturális programot beletettem: Veleméren az Árpád-kori templom." Térképrészleteket a kiírás alatti beszélgetésben találsz.
_________________________________________________________
Az alábbi csapás irány mindenkire nézve kötelező lesz - természtesen egy-egy kisebb eltévedésért nem fogjuk a fejedet venni (de hogy nem!), de azért próbálj ragaszkodni a kijelölt nyomvonalhoz! Természetesen lehet menni kisebb-nagyobb csapatokban is... vagy akár egyedül... tolhatod is a motort, de a lényeg: önerőből!
(ezt mindenki jól rágja át magának indulás előtt - hogy ne útközben kelljen megismernie kishazánkat...)
1. Találka hely - MOL Mátészalka Vásár tér (Jármai út 4.)
Tankolás után a Jármai útról jobbra lekanyarodva József Attila utcán megyün tovább... innen 471-es úton megyün hosszan. Nyírmeggyes, Nyírcsászár, Nyírbátor.
2. Nyírbátor túlsóvégén egy körforgalomba behajtva a 3. kihajtón térünk le a 471-es útról a 4911-es útra Kállósemjén irányába. Nagykálló.
3. Nagykállón a Mártírok úján végig menve (ez elég hosszú lesz!!) A Széchenyi István utcát elérve ott balra fordulva a 4912-es úton folytatjuk a gurulást... Újfehértó.
4. Újfehértó központján áthaladva az egyik Y elágazásnál térünk le a 4912-sről (Debreceniről a Böszöményi útra) a 3509-es útra Hajduböszörmény irányába.
5. Hajdoböszörménybe beérve elkapjuk a jól kiépített Hunyadi János körútat és azon jobbra tartva kerüljük meg a várost. Báthory Gábor utcáról az Újvárosi utcán jobbra térünk le a körútról a 3318-as úton Balmazújváros irányában. 3323-ason érünk be a városba.
6. Balmazújváros. A városközpontban bele torkollunk a 3316-os útba, amelyre jobbra ráfordulva folytajuk a gurulást Tiszacsege irányába.
7. Tiszacsegébe beérve, átkelve a vasútvonalon megpróbáljuk balra tartva a vasútvonal mentén kikerülni a várost (Fő utcáról, balra letérve a vasút mentén jutunk el a Pacsirta utcára, amelyre jobbra tarva fordulunk rá, ezen végig hajva kiérünk a főútra - ott balra) a Kossuth L. utcán hagyjuk el a várost és a 3315-ös úton megyünk tovább Telekháza irányába. Egyek, Félhalom.
8. Félhalom után pár kilóméterrel utunk bele torkollik a 33-as útba, amire egy jobbossal fordulunk rá Tiszafüred irányába.
9. Tiszafüred központját elhagyva a Domaházi útra balra rákanyarodva terünk le a 33-as útról a 3216-os útra Tiszaszőlős irányába. Tiszaderzs, Abádszalók, Tiszabura, Tiszaroff, Fegyvernek.
10. Fegyvernek túlsóvégén a Felszabadulás úton érjük el a 4-es fő útat, amelyen jobbra fordulva folytatjuk utunkat (itt épp a kereszteződésben van egy MOL kút, amit még megbeszélünk, hogy fajon tankolunk-e...). Törökszentmiklós (a 4-esen kikerüljük), I. tankolás: Szajolt elhagyva Szolnok üdülő részlege után közvetlen... Itt ejtjük meg az elős tankolást amikor is a 4-es főútról a tankolás erejéig letérünk jobbra a Szolnokot elkerülő útra (Debrecieni út) és az ott lévő MOL kúton (237 km!!) tankolva - térünk vissz a 4-esre folytatva az utunkat a híd felé.
11. A Tisza hídján átkelve jobbra térünk le a főútról, majd a következő kereszteződésben dobunk egy balost a Tószigeti útra 4625-ös? Mindenesetre figyeljünk, mert még Tósziget előtt le kell térnünk jobbra a 4612-esre Abony irányába. A 4612-esen újra figyeljünk, mert erről is letérünk pár kilóméter után a 4613-as útra, balra, Kőröstetétlen irányába.
12. Köröstetétlen közép pontjába a Szolnoki úton át érünk be... egy lány jobbossal rátünk a 4609-es útra (Törteli utca) és nem is térünk le róla addig, amíg el nem jutunk Törtelen át Ceglédre.
13. Ceglédre beérve elkapjuk a 40-s főutat (Szolnoki út) azon dobunk egy balost, de csak pár méter erejéig, mert a követekző komolyabb kereszteződésben már le is térünk balra a 441-es útra Nagykörös irányába. Figyeljünk rá, hogy nem megyünk Nagykörösre, hanem pár kilóméter után a 441-s utat egy jobbos kanyart követően hagyjuk hogy kimenjen alólunk balra - mi egyenesen megyünk tovább a Déli utcán. Egészen a Mizsei utca kereszteződéséig, ahol is már ki lesz táblázva Lajosmizse, balra a 4608-as úton... Csemő.
14. Csemő után sokkal elkapjuk a 4601-es utat, amelyen jobbra kanyarodva folytatjuk utunkat Lajosmizse irányába. Ez az út egy hírtelen balos után átmegy 4608-ba... és Lajomizséig már nem vált nevet...
Az M5 felett áthajtava a lejáró, feljáró dzsungelt elhagyva kb. 1km-re lesz lehetőségünk Bp. irányába jobbra letérve kikerülni a várost. Utunk egy körforgalomba torkolva érkezik meg az 5-re (régi 5-ös), amire balra frodulva ismét visszamegyünk lajos mizsére, de csak azért, hogy az első ésszerű lehetőségnél (MOL kút tán 500m) egy jobbossal elkezdjük a következő szakaszt a 5211-es úton Kerekegyháza felé.
15. Kerekegyházára már az 5212-es úton érünk be. A város elején lévő Y kereszteződésben mi jobbra térünk le, majd balra és közelítjük meg a Szabadszállás felé vivő 5214-es útat, amelyre jobbra kanyarodva térünk rá. Hagymafalu, Balázs, Szabadszállás.
16. Szabadszállás központjában egy balossal (5217) kezdünk az 52-es fűútfelé közelíteni, amelyen majd Fülöpszálláson keresztül Dunaföldvárat érjük el.
17. Fülöpszállás - itt lépünk rá az 52-re egy jobbossal. Solt, Dunaföldvár.
18. Dunaföldváron a hídon átkelve az 52-ről (jobbos) 61-es úton közelítjük Előszállást, Alsószentivánt érintve Cecét.
19. Cecét elhagyva a 61-ről egy jobbossal Sáregres felé térünk rá a 6307-es útra. Ez jópár kilóméter után beletorkollik a 6306-osba, emelyen egy kurta jobb-bal kanyarkombináció után (lényegében egyenest!) áthalava folytatjuk utunkat a 6307-en. Sárhatvan, Nagyhörcsökpuszta, Káloz, Soponya, Tác, Szabadbattyán.
20. II. tankolás: Mielőtt át kellnénk az M7-en Szabadbattyán előtt balra letérünk a felüljáróról az Agip kúthoz tankolni (447 km!!), majd át kelünk az M7-es fölött jobbra tartva... 6307... A város központben keresztezzük a 7-est is. Amelyen egy picit balra tartva (balra rá, majd röktön jobbra le!) lényegében átvágunk egyenest ráhajtva a 7202-es úton Sárszentmihály irányába. Sárszentmihály, Sárkeszi, Kiskeszi, Nádasladány, Ősi, Berhida, Vilonya.
21. A 7202-s úton Litér mellett elhaladva érjük el a 72-es főutat. Amelyre balra rákanyarodva pár kilóméter megtétele után beletorkollunka 8-es útba (ez nem fizetős???).
22. A 8-son (ha nem fizetős...) megkerüljük Veszprém városát. A 8-ról a 7301-es úton balra letérve Nemesvámost vesszük irányba. Nemesvámos, Tótvázsony, Nagyvázsony.
23. Nagyvázsonyba beérve hamar letérünk a 7301-ről balra a Rákóczi utcán a 7311-es útra Vigantpetend irányába, ahol majd újra ráfutunk a 7301-re (balos) és azon folytatjuk utunkat Kapolcs irányába. Kapolcs, Monostorapáti.
24. Monostorapátit elhagyva pár kilóméter után lesz egy nagyon éles letérő jobbra Henyesd irányába... Hegyesd, Zalahaláp.
25. Zalahaláp központjában egy jobbossal térün rá a Kossuth utcára (7317) melyről pár kilóméterrel elhagyva a település már le is térünk balra (lényegében egyenest, mert az út megy ki alolónk jobbra...) Sümeg irányába. Sümegre a 7319-es úton futunk be.
26. Sümegbe beérve a 84-es úton átkelve, maradunk az eredeti utunkon. A Petőfire balra kanyarodunk rá... Majd erről a Kossuth L.-ra jobbra kanyarodva térünk le... A parkot jobbról kerüljük ki a Szegedy Rezső utcán, amely mint Mihályfai utca folytatódik. A 7328-on hagyjuk el a települést Mihályfa irányába. Mihályfa, Szalapa, Tűrje, Batyk, Zalabér, Pakod, Pókaszepetk, Kemendollár, Alibánfa, Zalaszentiván, Zalaegerszeg.
27. Zalaegerszeg középpontjában egy jobbossal veszünk búcsút a 7328-as úttól és folytatjuk gurulásunkat a 76-os úton Bagod irányába. Bagod.
28. A 76-osról jóval Bagod után térönk le jobbra egy folyó, patak átkelés után a 7411-es útra Zalaszentgyörgy irányába. Zalaszentgyörgy, Zalacséb, Budafa, Zalalövő, Pankasz, Nagyrákos, Őriszentpéter.
29. Őriszentpétere érve egy körforgalommban keresztezzük a 7451-es útat, amelyre balra térünk rá - és kb. 250 m megtétele után jutunk el Őriszentpéter talán egyetlen benzinkútjára, a célba.... (636 km!)
30. Itt azt hiszem összevárjuk egymást és együtt gurulunk át a szállás helyekre (Kétvölgy kb. +30km)vagy kisebb-nagyobb csoportokban verődve...

 

Az eredeti túrakiírást akár itt is elolvashatod...

 


Eredmények

 

 

A neten olvastam egy olyan túra kiírást, hogy menjünk el Budapestről Párizsig úgy, hogy közben sehol ne álljunk meg pihenni... akkor a közlekedésre való veszélyeztetésért mélységes felháborodásomat fejeztem ki a túra szervezőinek, és értelmesebb célok kitűzését javasoltam nekik... Aztán szerencsére kiderült, hogy ez csak egy áprilisi tréfa volt, de az, hogy csinálhatnánk egy olyan túrát, amin megnézzük, hogy egy-egy motor hány kilométert bír megtenni tankolás nélkül, ekkor pattant ki a fejemből.

Igazából nem is nagyon gondoltam komolyan, de annyira felhúztak ezzel a párizsi túrával, hogy izibe meghirdettem, mint pozitív példa. Mikorra kiderült, hogy az ingerlő kiírást sem lett volna szabad komolyan venni, az én túrámra már kisebb tömeg jelentkezett...

Menet közben több kisebb kritika is érte a kicsit komolytalan szervezői hozzáállásomat, de végül többek hozzászólását figyelembe véve azt a finomításokat voltam kénytelen eszközölni, hogy a kifogyó benzin okozta vészhelyzetek és motor károsítások elkerülése végett nem kell, üresre hajtani a motort, hanem egy adott távot kell megtenni a legkevesebb fogyasztással. (De engem még mindig érdekelne egy szó szerinti „Egy tank benzinnel” túra is... - már csak azért is, mert a mostani gurulás nyomvonalán nem hiszem, hogy bárhol is zavaró lenne a benzinre váró, vagy a kút felé toló motor és motoros.)

Szóval a túra szervezésébe aktívan bevontam a leendő résztvevőket is és a végső nyomvonalat és szabályrendszert már együtt dolgoztuk ki.

No, de gondolom az előzmények senkit sem érdekelnek, inkább a végeredményről szeretnétek olvasni.

A regisztrációs űrlapot 18 fő töltötte ki, a végső értékeléshez szükséges adatlapot 15-en adták le. Magán a guruláson ennél többen vettünk részt, de volt aki csak résztávot teljesített, vagy a motorozás örömében elfelejtette az adatlapot vezetni... :)

Az hozzám eljuttatott adatlapok alapján készítettem egy-két táblázatot, diagrammot, amikről mindenki levonhatja a neki tetsző következtetéseket – bár a számokkal nehéz vitatkozni.

 

A résztvevő motorok (körül belüli) életkora

 


 

 

A résztvevő motorok kiométer órájának állása a start pillanatában

 
 

A fenti két adat alapján felállítottam egy „Kihasználtsági” mutatót is...
(a 100%-nak évi 12000 km-t vettem alapul)

 Talán nem is olyan meglepő, de a résztvevők többsége a „nagyon motorozók táborából” került ki... Mackó barátunk Bömböse és a Ispán DL650-e vezeti a listát. (Ja és az én kis DRZ-m a sereghajtó... - de ugye ő terepmotor kérem szépen...)

 
  

A résztvevő motorok össztömege (utassal, csomaggal stb...)
(melyik motornak volt a legkönnyebb dolga...)

 

A teljes táv alatt számolt átlagfogyasztási adatok

Mivel nem egy csapatba mentünk, így a sebességek és a megtett távolságokban is voltak különbségek, de ezek elhanyagolhatóak. Lényegében egyszerre indultunk és egyszerre érkeztünk és körülbelül egy úton haladtunk. Volt, aki teljesen kímélte a motorját és volt, aki úgy használta, ahogy általában szokta. Ami meglepő: lényeges különbségek nem jöttek elő. Talán a kis Hyosung 3 liter/100km alatti fogyasztása volt kimagaslóan alacsony, sőt volt olyan rész táv, ahol ez 2,44-ig is lement... A nagy többségről elmondható, hogy 4 felett, de bőven 6 alatt eszik... a többi csak csukló kérdése.

 
 

1 kg szállítására felhasznált üzemanyag mennyisége alapján a rangsor

 

 

Üzemanyag tartály kapacitásának gyári adata

 
 

Az alábbi diagramról leolvasható, hogy elvileg egyik motorral sem lehetett volna megtenni ezt a távot közbülső tankolás nélkül, nem is értem, hogy Mackónak, akkor hogyan sikeredett ez.

Ennyi benzin maradt volna a gépekben a teljes táv megtétel után:


Hát leginkább az enduróknak van szűkre szabva a tankkapacitásuk, de a kicsit sportosabb motoroktól már nem nagyon maradnak le... Az igazi nagy hatótávolság a DL és az 1200SA-k fegyver ténye, de a hyosung az alacsony fogyasztása miatt még ide is „bepofátlankodik”...

 

A résztvevő motorok hatótávolsága

Azért a 450 km a legtöbb motorral bevállalhatónak tűnik... Tehát egy tankolással a hárd endurókon kívül szinte bármelyik motor bírta volna.

 

Mint mondtam: ez nem verseny... ez csak egy állomás volt a motorunk megismerésének ösvényén, de mindenféleképpen egy jó motorozás egy kellemes társasággal. Ha mindenáron eredményt szeretnénk hirdetni, akkor a szó szerinti „Egy tankkal” túrát egyértelműen Mackó csinálta végig és ő volt az egyetlen, aki be merte kockáztatni az út közbeni tankolások teljes mellőzését. Mondjuk ebben nagy segítségére volt a fedélzeti kompjutere, ami egyfolytában azzal kecsegtette, hogy menjél Mackó, menjél.... :)

Ha a módosított kiírást nézzük (és végül is ez volt a végleges...), akkor a kis GT250R kiemelkedően alacsony fogyasztásával messze nyerte volna a futamot. Ezt az eredményt sokféleképpen lehet magyarázni, lehet érvelni a kisebb köbcentivel, a kisebb légellenállással... de a lényegen nem változtat: ha nem is a legkényelmesebb ülés pozícióban, de vele lehet a legkevesebb benzinnel a legtávolabb eljutni.

Taki által készített képek:

{gallery}gyik/egytank{/gallery}