Amikor céget alapítottunk, nekünk nagyon egyszerű dolgunk volt, minden a rendelkezésünkre állt, és nem az sem volt kérdés, hogy mi lesz a cég székhelye. A mi területünkön adta magát, hogy a székhely megegyezik azzal a címmel, ahol működik a vállalkozás. Azonban ez sok esetben nem megvalósítható, gondoljunk csak például azokra, akik az országot járva látják el a feladataikat. Ha nincs fixen egy irodánk, kérdésessé válik, hogy milyen székhelyen üzemeljen a cég. A barátomnál is ez merült fel, így utánanéztem a székhelyszolgáltatás feltételeinek.

A székhelyszolgáltatás feltételei: Szerencsére nem kellett túl sokat nyomozni a témában, ugyanis van olyan cég, aki ezzel foglalkozik és teljes körű tájékoztatást ad a témában. Ez a cég a Top Cégalapítás hívószóra található meg az interneten. Tőlük tudtam meg, hogy a székhely szolgáltatást egy szerződéskötés előzi meg, ami egyébként rendeletben rögzítve van, mármint, hogy szerződést kell kötni a székhelyszolgáltatásról. Ennek több szabálya is van, ilyen például, hogy írásban kell rögzíteni, valamint, hogy az időtartama határozott idejű legyen. Fontos tudni, hogy rendes indokkal nem mondható fel ez a szerződés, valamint, hogy rögzíteni kell azt is, hogy milyen iratokat szeretnénk a székhelyen tárolni.

A székhelyszolgáltatás nem csak az iratok tárolására alkalmas, hanem át is veszik a hivatalos és nem hivatalos küldeményeket, amiknek az átvételéről tájékoztatják is azt, aki igénybe vette a székhelyszolgáltatást. A Top Cégalapításnál kötött székhelyszolgáltatás előnye az is, hogy esetenként tárgyalót is tudnak biztosítani, amennyiben céges tárgyalásra kerül sor, és ezzel kapcsolatban nem számolnak fel semmilyen díjat.